18 april 2010

Pixie neven



Men zou het niet verwachten, maar aan het pixie-hat-sukkelparcours heb ik een nieuwe liefde voor het breien over gehouden. Een beetje om mezelf te bewijzen dat het uiteindelijke slagen in het pixie-hat-plan geen toevalstreffer was en vooral omdat ik nog anderhalve bol van die schone groene wol had, maakte ik er nog één. Een exemplaar dat nu nog wat te groot voor hem is (deze keer ook echt wel zo bedoeld!), maar in de winter zal mijn metekindje er gepast gebruik van kunnen maken.

Zie ze daar liggen. Nog geen 7 maand verschil.



De tweede muts zal gevolgd worden door een paarse derde. Waarom? Paars omdat ik eens iets anders dan groen en blauw wil. Een derde omdat Thors muts meestal op Nils' jaloerse hoofd belandt. 't Kind klaarde helemaal op toen ik hem het verse breisel toonde en vertelde dat het dit keer voor hem bedoeld was. Ocharme.

En nu ik eens de andere kleurentoer op ging, liet ik mij ook verleiden tot de koop van rode bollen. Wanneer de derde muts af is, moeten die dienen voor deze trui (uit het Phildarmagazine voor de lente).

Tenslotte nog efkes dit. Ziet u het zakske met schijven appelhout? Deze madam beloofde me die en toen ik vandaag thuis kwam, lagen ze op mij te wachten. Mooi hé?! Merci Sabine!

11 opmerkingen:

  1. Waar o waar haalt gij u phildar-wol? Bij mij in de buurt zijn de winkels waar ze nog phildar verkopen zowat uitgestorven, ik bestel mijne phildar-wol op't internet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo schattig die twee! en die kleur staat hen beide.Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi... wat een leuke foto. Die koppies!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die mutskes werken precies verslavend he! Eens ge der aan begint kunt ge precies niet meer stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappige mutsen. Heel mooi gemaakt!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor alle leuke inspiratie en leuke woorden, wou ik je graag bedanken met de sunshine award!

    Kom maar even kijken op mijn blog ;-)

    Heel veel groetjes,

    MissPatee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Severien: In Gent, in de Lange Munt. Ik las bij iemand (weet ni meer wie) een keer dat dat daar rare verkoopsters zijn, maar ik kan ermee overweg. Ze hebben zo'n schone wol. Wel duur hé?

    @Miss Patee: ewel merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just love these pixie hats! Is there a pattern? are you on Ravelry?
    thanks

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Catmum: yes there is! you can find it on: http://www.etsy.com/storque/how-to/how-tuesday-make-a-stella-pixie-hat-4013/
    Ravelry, not yet, should I start?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mamasha: ja! ravelry.com is echt een aanrader... je kan bvb. een merk/type wol intikken en dan zie je alle projecten die daar door iedereen mee gemaakt zijn... ik moet toegeven dat ik licht euforisch was toen ik dat ontdekte! plus er staan veel gratis brei/haakpatroontjes op!

    BeantwoordenVerwijderen