8 april 2010

Ook zin in een stempel?



Een paar weken geleden kwam ik een paar toffe nieuwe madammen tegen. Bleek achteraf dat daar dan ook nog ne keer heel lieve madammen tussen zaten. Zij zorgden er namelijk voor dat de hatelijke streepkes onder de labels verdwenen, dat de spellekeskast gevuld werd en dat er eindelijk een Billy'ke op mijn keukentafel terecht kwam. Die madammen deden dat en deden dat zomaar. Zulke onbaatzuchtige daden, dat kunt ge niet anders dan appreciëren en die appreciatie wou ik hen tonen met een klein kadooke, een stempel. Ik keek eerst nog wat rond op hen blog en kwam tot de conclusie dat Ilse overtuigd moest worden van de schoonheid van de naam 'rood met witte stipjes' en dat zij het precies wel voor kersjes had. Voor Celestine kwam ik rap uit bij een kippeke. 't Was mij op de meet direct duidelijk dat ik een medetettergat gevonden had (haha!) + op Tine's blog vind je de nodige kippen, met of zonder sjaal. De perfecte achterkant voor een stempel vond ik nog niet. Die van Ilse lijmde ik op een houten rondje van de Banier en die van Celestine op een stuk gerecupereerde kast.

Stempels maken, ik doe het echt graag. En omdat het al een tijd geleden is dat ik iets weg gaf, zullen we dat maken eens combineren met uitdelen. Zin in een stempel? Laat dan voor 14 april een commentaartje na waarin u vertelt wat er op uw gepersonaliseerde stempel zou moeten staan EN wat u mij aanraadt als ideale achtergrond/greep voor zo'n stempel. Een onschuldige hand zal de 14de TWEE mensen blij maken!

53 opmerkingen:

  1. Al had het niet gemoeten, dit kadootje: Ik ben echt zoooooo content met die stempel! Prachtig en 100% Celestine. :)

    Aan de stempellozen onder de toekomstige reageerders: Winnen moet je doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh die met die kip is ook zo schoon! Wat een talent Sha!! Allemaal meedoen hoor voor een leuke stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan je geen houtblokjes laten maken en bewerken tot een greep?Ik geloof dat de stempels van vlijtig ook zo gemaakt zijn...
    En ik zou super blij zijn met een stempel die gelijk ook mijn nieuwe blognaam bevat.Oeps,dat zijn twee wensen ineen zeker;)

    Ze zijn wel echt goed gelukt hè,die Ilse en Celestine mogen content zijn!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, ik zou heel erg graag een stempel hebben ;-) En wat er op zou moeten komen, heb ik al in gedachten!
    Maar de perfecte achtergrond/greep voor een stempel is minder makkelijk! Een kurk van een wijnfles misschien of de kurken onderleggers van bij Ikea? Een stuk tak vanuit de tuin? Of naar eeb "deurknopen-fabriek" rijden en er de "mislukte" gaan ophalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh...wat 'n leuke stempels. Ik ben altijd zo jaloers op de stempels van mijn prinsesjes dat ik er zelf ook wel een zou willen. En dan met 'n schattig bijtje erop. En voor de greep, tja...een damblokje, blokjes uit de blokkendoos van de kindjes(oeps!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of je kan in Ikea misschien naar de koopjeshoek gaan en gaan vragen of ze geen aantal kastdeur knopen hebben liggen! Werkt altijd om daar te vragen of ze iets hebben liggen voor jou!

    Valt het op dat ik een geweldig mooie stempel zou appreciëren!? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je nu van die houten deurknopjes op een vlakje bevestigd, dan heb je net een echte stempel. Ik ga nog nadenken wat ik op mijn stempel wil, als ik win.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest direct aan de achterkant van een prikpen, els of zelfs schroevendraaier denken, maar dat is een beetje te ver gezocht zeker? Of een champagnekruk, dat kan je nog gemakkelijk vasthouden.

    Ik zou er wel eentje willen met mijn voornaam, lijkt me heel leuk! Spannend! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, seg, iedereen antwoord gelijktijdig met mij hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou als handvat kleine porseleinen beeldjes gebruiken (zoals vroeger bij de doopsuiker, biscuitjes gelijk wij hier zeggen)
    voor je kippenstempel heb ik hier nog een kippetje liggen voor jou
    de rest van de biscuitjes mag je trouwens ook hebben (god weet waarom ik die jarenlang bijgehouden heb...)
    en... mocht ik een stempel winnen dan mag hij op een handvat van een fietsstuur, de tanden van een vork, miniflesje likeur,... of op een biscuitje

    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik een stempel (of labels, maar stempels zijn multifunctioneler) zou (laten) maken, zou't er ene zijn voor mijn naaiwerkjes en andere maaksels te merken, er zou simpelweg "made by severien" (aja, mijne naam natuurlijk) moeten opstaan en liefst iets met een knoop want naar't schijnt zou dat mijn handelsmerk zijn. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb jij die stempels mooi gemaakt!! Mij lukt het (tot nu toe...hint hint) niet om een fatsoenlijke stempel op een lintje te zetten.... Ik doe dus graag mee voor een van jouw mooie stempels, graag met de naam van mijn blog erop 'Spikkel & Stip' en stippen?

    Als achtergrond voor de stempel dacht ik aan iets praktisch, maar zeker niet esthetisch, namelijk een lege CD hoesje. Omdat het doorzichtig is kun je zo precies zien waar je stempelt. Niet mijn idee hoor, heb ik ook ergens in blogland gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gho ik was nu net deze week aan het twijfelen tusen een stempel of labels en ik had besloten een stempel..dus jouw give-away komt super-gepast! Ik zou graag een stempel met mijn naam " Leen", want Marleineke is de naam die mammie-zaliger steeds zei, maar zo kennen ze me enkel thuis en in blogland:)
    Als greep...een houten springtouw-handvat anders??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik ben ook wel kandidaat. Als greep ... een legoblokje? Neen sorry, ik denk dat er al nuttigere tips gegeven zijn.
    Een design heb ik nog niet in gedachten, maar aangezien ik toch niet de grote winnaar ben ... ga ik mijn hoofd daar nog niet over breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lap. Weer niet goed gelezen. Als greep zou ik persoonlijk gewoon afgeronde houten blokjes nemen. Laten maken, of zelf afschuren..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh, ik wil ook graag eentje. Ik kocht er voor mijn jongens bij vlijtig, maar ben mijzelf gewoon vergeten. Snif, snif. En geef nu toe winnen is zo veel leuker als kopen.
    Stukjes plexiglas snijden als achterkant?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, dat is hier weer een plezante kans!

    Als greep voor de stempel vind ik deurknopjes zeker een goed idee. Misschien kan je met fimo ook zelf iets leuk maken? Niet duur en je kan je volledig laten gaan :).
    Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de stempel een beetje goed in de hand ligt.

    Moest ik een stempel maken, dan zou er een dierke mogen opstaan. Een vogeltje, graag!
    Ik weet dat dat nu nogal in de mode is, die vogeltjes, maar ooit waait dat over en ben ik de enige die daar nog zot van is :).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! jij maakt die dus zelf!( t zullen mijn blonde haren zijn die dat niet goed gelezen hebben)
    Die van ilse vond ik echt een supermooie creatie, lijkt me wel een priegelwerkje. En Jaaaa!, ik wil heel graag meedoen aan deze superleuke actie :) Dus je vroeg naar een leuk handvat, euhm, ik dacht misschien aan zo een rond ijzeren knopje van idd de ikea, of een geplooide ijzeren draad (zo dat je een lusje hebt als 'handvat), of het kussentje van je speldenkussen, heb je twee in 1(als je daar druk genoeg mee kan geven om te stempel mooi te laten uitkomen.)of.... ik zal nog eens goed moeten nadenken... En als ik zou winnen, wat er op mag... POPPIE met een hartje of bloemetjes lijkt me wel heel erg leuk. in ieder geval... een super leuke give away...i cross my fingers. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kun je geloven dat ik gisteren net nog al je posts over stempels gelezen heb? Ik was van plan het zelf eens te proberen, maar als ik het aan een professional kan overlaten is het nog beter natuurlijk:-) Ik zou voor de achterkant es in de Gamma informeren naar zaagafval, daar zitten misschien mooie blokjes bij. Of zo van die mozaïektegeltjes, dat zou ook wel maf zijn. En als ik win, mag er natuurlijk Vrollie op staan, mijn blognaam. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik deel Janina's liefde voor vogeltjes! Als ik kon, zou ik overal vogeltjes op zetten... ik heb mijn bureau-onderlegger al volgetekend en bovenop mijn computerscherm staan er ook al drie! Dus dat lijkt me wel een leuk idee voor een stempel :-)

    Als greep dacht ik aan een soort dikke bezemsteel waar je schijfjes kan afzagen? Of een soort houten sierlijst waar je stukjes kan afzagen... In de Brico verkopen ze zeker wel iets wat daarvoor kan dienen! En anders een cursus houtbewerking gaan volgen hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De greep kan een houten pionnetje zijn van een gezelschapsspel. In de kringwinkels hebben ze soms dozen met spellen die niet meer compleet zijn, of misschien op de rommelmarkt?
    Denk dat dat nog schattig is.
    Ik zou superblij zijn met een stempel om labels te maken, met iets op als "Sabby made this!" (of iets in dien trant)
    Of een tekeningetje van een dobbelsteen, mijn jongens zijn zot van dobbelstenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. een schoon gefreesd kastdeurknopke op een dun stukje hout ( zo geperst gedoe gelijk de goedkope ikea tafels)

    een leuke muis graag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dit wil ik niet missen. Ik ben mij helemaal aan 't organiseren om mijn blog online te krijgen, een zo'n mooie stempel zou dit plaatje compleet maken ;-)

    Ik zou als achterkant ook kiezen voor (houten) kastdeurknopjes. Maar een bezemsteel in stukjes zagen of lege garenklosjes (zeker van die dikke houten) lijken mij even goed bruikbaar.

    Als je voor mij een stempel maakt, graag eentje met Pernel erop, zodat ik mijn werk kan merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zag net een verwijzing op de blog van "rood met witte stipjes", voor jouw prachtige stempelgive-away, ben dus snel naar hier gesurfd.
    Als greep zijn er hier al hele goeie ideetjes verschenen zoals kastdeurknopjes, pionnetjes van een gezelschapsspel, wijnkurk, houtblokjes,...
    Maar ik dacht spontaan aan een opeenstapeling van dikke kralen met een stevig touwtje dat dubbel is rond de onderste kraal (die dus op je houten plaatje vastgelijmd moet zitten). Oei, valt dat nog te snappen ? Of één dikke kraal op een splitpen waarvan je de twee uiteinden van de split dan op je houten plaatje kan vastkleven of vastpinnnen in de kurk of zo ?
    En moest ik het geluk hebben te winnen, zal ik er dan over na denken wat ik op de stempel zou willen, goed ?
    Vele groetjes,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik had hem al gezien bij ilse en vond hem super!!!
    nu kunnen we er ook nog één winnen!!!
    chez vero zou leuk zijn als stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik graag een mooi stempel van jou hebben. Je maakt ze zo leuk! Ik zou er dan graag Lelie en een bloemetje op willen. Hm en nu het moeilijke deel :). Ik heb eens gezien dat iemand lege bobijntjes van garen gebruikte voor kleine rond stempels en dat zag er wel stevig uit. Ik denk dat een houtblokje je meest simpel en handig is. Kurk gaat afbrokkelen volgens mij, iets van plastiek-achtigen gaat zich moeilijk hechten volgens mij. Nog eens goed denken... Misschien kan je een knop zoals voor aan kastjes op een houtenplaatje zetten en zo heb je een echt handvat om flink te stempelen, en nu is de inspiratie echt op...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. In de kringloopwinkel een oud schaakspel zoeken en de pionnen daarvan gebruiken? Gaat er nog kweetniethoemooi uitzien ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waauw wat een leuke give-away! Op mijn stempel zou Fo mogen staan, met de o in de vorm van een hartje.

    Handvatjes? Als je een ronde stempel maakt, kan je die in een omgekeerd eierdopje plakken. Of je kan een leuk handvatje in klei of fimo maken (lees: voor mij mag dat dan natuurlijk een hartjeshandvatje zijn ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke stempels, natuurlijk wil ik ook meedingen voor één! Graag dan met Gadolinia, voor als ik er eens in slaag een rokske bij elkaar te naaien dat niet scheef is :D. Of met een klavertje vier, want dat kun je overal voor gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb ook al men hoofd gebroken over handige handvaten voor stempels... ik heb aan de pa van men lief de opdracht gegeven om op de rommelmarkt naar blokkendozen te zoeken. Maar ik heb al gemerkt dat dit voor kleine kinderen ook niet altijd super handig is. Ze steken hun vingers mee in het stempelkussen. Een bol met een stokje onder. En hetgeen dat hier het meest op lijkt zijn deurknopen. T zou al een goeie grote moeten zijn! pfff, niet makkelijk hoor!
    Ik maakte voor mezelf een stempel om op stof te stempelen maar dit drukt nooit mooi af. Waarschijnlijk lukt jou dit veel beter! 'Tante Trijn' mag er op de stempel!
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook ik ding graag mee naar zo'n mooie stempel. Betere stempelgreep... mij lijken diegenen die je gebruikt hebt goed, wat is er mis mee? Of een deurknopje idd. Ik zou de stempel vooral gebruiken om labeltjes te maken voor in mijn zelfgemaakte kleedjes. LiLa mag er dan op, welk figuurtje erbij mag weet ik nog niet goed; momenteel is dat een hartje maar ook een vlindertje zou ik mooi vinden, dat was het tekentje van mijn dochter in de eerste kleuterklas.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat prachtig! Ik wil zo graag winnen want bij mij lukt het nog steeds niet om iets fatsoenlijks uit te snijden. Nu zit ik hier met zo'n linosetje te zweten...
    Maar aangezien er al zoveel reacties zijn, zal ik er niet te zeer op hopen.

    Mijne nonkel is schrijnwerker en heeft altijd veel restjes hout. Volgens mij kunnen schrijnwerkers van restjes wel mooie houders voor stempels maken. Maar origineel is het niet meer als antwoord he. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Cool! Ik zag bij Ilse jouw mooie stempel, ik doe dus graag mee! En wat er op mag? Ellen of Ellemie (ben er nog niet uit) en een vlindertje en bloempjes er bij zou fijn zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb niets gelezen van hierboven dus ik weet niet of mijn 'idee' er al tussen staat.
    Voor de greep zou ik iets maken in fimo. Zoals je al gedaan had voor de knoopjes. Ik denk dat dat op één of andere manier moet lukken om daar iets handvatachtig uit te krijgen. Heb hier ook een paar pakjes liggen sinds ik de knoopjes zag bij u maar heb er nog steeds niets uit gemaakt dus weet ik niet goed wat de mogelijkheden zijn.
    En voor de stempel: ik ben van plan er nog eentje te maken voor ons Feest. Wat moet er op staan? Ah, FEEST natuurlijk! haha
    En misschien nog een prentje. Een vogeltje of zo. Of een slakje. Of iets waar jij aan denkt.
    Afijn, eerst die onschuldige hand afwachten!
    Da-ag!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Trouwens: de kip en de kersjes zijn super mooi. Zo fijntjes! Dat lukt mij niet moet ik zeggen.
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. amaaaai ne stempel give away!! ik wil meedoen natuurlijk zoals iedereen hier, zou mijn blognaam Tiene perfect zijn, in combinatie met een oud naaimachientje, als acherkant gebruik ik nu gewoon kunstof blokjes(een oud Duplo blokje kan hiervoor wel dienen), groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ow wat leuk! Ik wilgraag meedoen hoor! Ik ben al een tijdje op zoek naar een stempel met een appeltje, neeeeeeergens te vinden :-(

    Ik had gelijk een idee, tijdens het lezen zag ik hem ook al voorbij komen dus ik ga met Pernel mee.
    Zo'n oud houten garenklosje lijkt me een leuk idee!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb waarschijnlijk al 15 pogingen ondernomen om een naamstempel te maken...het lukt mij maar NIET. Als ik naar jouw creaties kijk, dan valt mijn mond open!
    Zo netjes, perfect. Dus ja, ik waag ook mijn kans.
    Voor mij een stempel met de labelnaam wat 'ingekaderd'...dat zou ik heel tof vinden om kaartjes te maken.

    Wat greep betreft: die lege naaiklossen vond ik een heel tof idee. Maar een mens moet al wat afnaaien voor je daarvan genoeg verzamelt? Ik dacht nog aan doppen van flessen (melk, cola, water...)?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zoveel reacties! En veel leuke ideeën.Merciekes, das tof!

    Van sommige houders/grepen denk ik dat ze wat te klein zouden uitvallen. De stempels voor Tine en Ilse zijn bijvoorbeeld zeker 4cm in doorsnede. 't Moet dus ook zo groot kunnen zijn want zo'n greep moet een gelijkmatige druk over gans 't stempeloppervlak geven dus zou ik eigenlijk iets moeten hebben dat in verschillende afmetingen te verkrijgen is. Daarbij moet dat dan ook nog ne keer een goeie hoogte hebben zodat er ook wat greep aan is hé. 't Mag niet makkelijk kapot gaan... 't Is moeilijk hé!

    De deurknoppen vind ik een tof en vooral schoon idee. Ik keek van 't weekend al eens rond in de Ikea, maar das echt niet groot genoeg. Misschien moet ik eens een houthandelaar contacteren of zo. Brico, Hubo, Gamma, geeneen wil blokskes hout op maat snijden, daar vroeg ik het al.

    Misschien moet ik inderdaad de fimotoer op, dan kan ik zelf de grootte en dikte bepalen. Ik zal daar alleszins al eens verder op broeden.

    We breken er nog altijd ons hoofd over, doe maar mee voort hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. dorine_michiel@hotmail.com12 april 2010 om 09:13

    Een deurknopje van de rommelmarkt, en dat monteer je dan op een stukje hout? Of een mooie steen, kan dat niet (erop gelijmd)? Of het houten onderkantje op een setje wasknijpers lijmen? Kun je je stempel ook ophangen, raak je 'm nooit kwijt!

    Enne, ik hoop echt dat je iets kunt met mijn ideetjes - ik zou zoooooooooo graag een van je mooie stempeltjes willen krijgen... Ben een fanatiek amateurnaaistertje (met name voor mijn 1/2 jaar oude dochtertje), en zou graag 'mamamia' willen stempelen op de dingetjes die ik voor haar maak... (en zo'n strijklabel als ik nu heb, tja, 't is het net niet he.. )

    ik ga mijn fingers in ieder geval tot de 14e crossen! groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oh tof gewoon! ik heb al een stempeltje van vlijtig met 'hilde' erop, maar ik zou zo graag nog eentje met 'tantehilde' erop willen hebben, zo gelijk mijn labeltjes eruitzien en met zo een popje ernaast, dat zou keitof zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  42. mamasha, ik heb hier ineens een ingeving van jewelste:
    Ik heb de appelbomen gesnoeid en ik kan sneetjes afsnijden in verschillende diameters.
    Ik wil ze je bezorgen als je wil, het is appelhout dus superhard, dat zal niet brokkelen (het schors kan je er afdoen indien gewenst)
    das eco en recyclage en misschien nog nuttig.
    Just let me know
    Ik denk dat ik tot 10cm diameter kan gaan en minimuum 1 cm diameter.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh wauw Sabine, zo fantastisch! Ik zou daar absoluut zo content mee zijn! Ik mail je!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Idee! Neem een fijne, doch stevige houten sier-trapleuning (Alsof dat zo evident is; Brico/Gamma/Houthandelaar?) (foto: http://www.rons.biz/klusbedrijf/hout-trapleuning12.jpg ), zaag die in stukken, kantjes afschuren et voila! Dan hebt ge misschien iets wat op zo'n antieke stempel met leuk handvat lijkt... Ik denk wel dat het geen gemakkelijke opdracht is om 1. een trapleuning zonder trap aan te vinden 2. de perfecte trapleuning te vinden, maar alé... het is maar een ideetje hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. (Ahja: Fimo zou ik persoonlijk ni doen, dan eerder met klei die je kan bakken? Da's goedkoper denkik...)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Al aan een pionnetje van mens-erger-je niet gedacht...?!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Super tof, zo wil ik er ook wel eentje, met BieBie op.

    En als handgreep, het eerste dat in mij opkwam was een kurk, maar dat staat hier al...

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heel mooie stempels, ik zet er een blokje van de domino tegen, niet zoals het moet, maar ach!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wauw, nou zeker een gitaar en op de andere stempel een kop & schotel..
    ik hoop te winnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  50. een winactie, dat vindt ik leuk, en zo'n stempel, dat wil toch niemand missen.

    Als je het leuk vindt kun je ook bij mij gaan volgen en mijn winactie meedoen op mijn blog.
    Natuurlijk mag je ook je volgers uitnodigen via een blogje, hoe meer mensen hoe meer lol

    BeantwoordenVerwijderen
  51. @Ziggy: wat bedoel je eigenlijk met kippetje en biscuitjes? Ik ben curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hé, grappig! Ik ben op zoek naar houten schijfjes, typ 'houten schijfjes' in op google en kom op dit bericht op jouw blog terecht. :-)

    Kan je me eens vertellen wat (ongeveer) de diameter is van zo'n houten rondje?

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Riet, ik heb er nu geen liggen dus kan ik t' niet exact zeggen, maar ze hadden een diameter van 4 à 5 centimeter. Eigenlijk wel groot, ideaal voor grotere stempels. Die dominoblokjes zijn veel kleiner. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen