30 april 2010

Koninginnedag

Volgens mijn vriendin was Koninginnedag hét uitgelezen moment om weer eens naar Nijmegen af te zakken. Een reuzegrote rommelmarkt zou ik er aantreffen. En dat deed ik inderdaad. Zoveel kraampjes, zoooo goedkoop, zo leuk. Was het niet zo beginnen gieten dan had ik absoluut nog veel meer gekocht.




  • Nils Holgersson boekjes
  • memory
  • emaille potjes
  • schaal
  • 2 boeken
  • spirograph
  • blikken doos
  • Delfts blauwe bonbonnière ('t handvatje moet nog gelast worden)
  • speculaasvorm
  • bedovertrek
  • emaille schalen
Dit allemaal voor een 17-tal eurookes. Joehoe!
Nog over het boek uit de reeks 'creatief bezig zijn voor de vrouw'. Dit is mijn 4de. Ik had ook al 'creatief met kinderen', 'creatief breien' en 'zelf speelgoed en poppen maken'. Die vond ik in de kringloopwinkel in Gent. Moest er iemand nog wat exemplaren uit de reeks weten liggen, laat maar weten!



Na 't shoppen waren we doorweekt en dronken we thee. En ziet u daar die mand met granny squares? Wauw hé? Niet denken dat ik die haakte, was 't maar waar! De aanblik deed mijn haakfrustraties weer boven komen. Het lukte me tot nu toe gewoon niet. Zo'n haakdebielke dat ik was. 'Was', want zie ne keer daar. Het begin van mijn eerste zelfgehaakte granny square-deken. Mijn lieve vriendin stak mij een naald en katoen in de hand en toonde het voor. Beter dan leren haken uit een boek, dat was snel duidelijk.

16 opmerkingen:

  1. haha, veel plezier met haken, is is wel arbeidsintensief! Maar het resultaat is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, mooie buit zeg! Ik heb twee oude blikjes en wat servies gescoord.
    Veel was er niet hier helaas...
    Haak ze!!!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vriendin van me was ook (vanuit Zuid Limburg) naar Nijmegen gegaan! Ze zei dat het heel koud was! Leuke buit!

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mmoie buit !
    Ik denk dat ik er nog boeken van heb ,ik zal er je straks of morgen eens een foto van doorsturen

    Khapa(Elske)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Fleur: Plots was er zoveel wind en regen. Berekoud, idd!

    @Khapa: super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waw, wat een leuke spulletjes heb je op de kop kunnen tikken...
    en nijmegen, wat is dat lang geleden, toen ik mijn beste vriendin leerde kennen 16 jaar geleden studeerde zij daar en oh, wat ben ik er toen vaak geweest, zo'n leuke stad! intussen woont ze in tilburg, in afstand wel heel wat dichterbij voor een belgische uit leuven, maar qua sfeer kan tilburg toch echt niet tippen aan nijmegen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goeie buit! Dat kookboek heb ik ook, leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke dingen heb je gekocht op de rommelmarkt zeg!Alleen inderdaad jammer dat het zo regende!
    Succes met je haakproject en fijn weekend!
    groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeuuj, proficiat met het leren haken. Het lukt inderdaad het beste als iemand het voordoet!
    Succes ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeuuj, proficiat met het leren haken. Het lukt inderdaad het beste als iemand het voordoet!
    Succes ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh niels holgerson, mijn grote jeugdliefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke spulletjes! Toen ik in Nijmegen woonde ging ik met koninginnedag altijd naar het Goffertpark...misschien was je daar ook wel?
    Ben benieuwd wat je gaat haken? Ga je voor een granny-square deken?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Suzette: inderdaad op de Goffertweide en inderdaad het granny square deken! eindelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, goede koopjes! Creatief bezig zijn voor de vrouw heb ik ook, wordt ik blij van (kijken hè, kijken...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh er staat iemand op Craftzine vandaag!!! Uw pixiemutskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @meisjesmama! jaaaa zo leuk! merci om het te laten weten!

    BeantwoordenVerwijderen