29 april 2010

Echte mannekes dragen roze



Roze werd blijkbaar pas ergens rond de jaren '40 een meisjeskleur. Barbie zou één van de schuldigen zijn. Voor zij langs kwam, had je de maagd Maria en die haar lievelingskleur was blijkbaar blauw. Een kleur dat als delicaat aanzien werd en daarom bij meiskes paste. Roze deed denken aan rood. Blijkbaar doet rood dan weer agressief worden en dat vonden ze vroeger dan weer eerder iets voor onze mannelijke medemens. 't Is niet schoon om alle vrouwen en mannen over ene kam te scheren, maar bij Thor kan ik er wel inkomen. Ge moet dat manneke hier eens horen brullen. Meestal van contentement, dat wel, maar wie hem niet kent, twijfelt daar wel eens aan. Indrukwekkende (agressieve?)geluiden worden hier geproduceerd, een echte alfa-man dus en wat draagt een echte man? Ewel ja, een beetje roze! En gecombineerd met autootjes is dat toch allemaal niet zo erg hé?

De autootjes komen uit de Vermiljoenshop. De roze streepkes van de rommelmarkt. Het patroontje is bloes 2A uit de Knippie juni/juli 2009. 't Ziet er simpel uit, maar ik heb gesukkeld met die schouders. 't Zit nu absoluut niet koosjer in elkaar, maar ik was de drang naar perfectionisme na het vele vloeken, zuchten en herlezen van de Knippie-uitleg beu dus ik ben maar gaan improviseren. Conclusie: de Knippie is niet mijn favoriet boekske en de volgende keer ga ik bij 't zien van een ogenschijnlijk simpel patroontje eens wat achterdochtiger zijn.



En met deze foto's gun ik u, gewoon voor de leute, een extra blik in de garderobekast van de jongste telg. De short vond ik bij Jacob, 't was liefde op 't eerste gezicht. 't Is een short maat 2 jaar... Slik! Is Thor nu gewoon zooooo dik/groot of waren die mannekes vroeger gewoon veel magerder/kleiner?

17 opmerkingen:

  1. staat hem goed dat toefje roze! :) is helemaal niks mis mee toch! mooie vent ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal niet erg dat streepje roos, het staat hem goed! Stoere jongens kunnen alles dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vent!! Binnenkort eens voorstellen aan mijn Elise, die ziet ook graag roze? En dat t-shirtje ziet er toch goed gelukt uit? Ik heb ook problemen met die uitleg in de Knippie, kvoel mij dan altijd zo'n mongool dattek dat weeral eens niet snap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gedaan!
    En boekjes geven officieel te weinig uitleg, dat staat vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar wat een schoon manneke!
    En een heel mooi hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. al de babykleertjes van mijn broer waren roze (en die van mij blauw) en wij naderen de 30...
    Een neen, mijn mama was niet fout, zelfs de boekjes van kind en gezin waren roze voor de jongetjes en blauw voor de meisjes.

    Ik heb mijn zoon ook al mijn broers babykleertjes aangedaan, en al was het roze, het bleef stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Knippie is ook niet mijn patroonfavoriet... hoeveel fouten ik al wel niet ontdekt heb in het patroonblad! Om maar te zwijgen van de beschrijvingen. Maar het resultaat mag er zijn, het model ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, wat een knappe vent. Zelfs mét roze... wat een héérlijke kaakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Roos is mode, leek me toen ik vandaag eens op de bus rondkeek.

    Zooooo schattig!

    P.S. Morgen ben ik ein-de-lijk tante!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schoon hemdje. 't staat hem beeldig.
    en dat van dat dik zijn: we zullen het maar op de pamper steken zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaa! Roze voor jongens, ik ben helemaal voor. Jippe's lievelingskleur is roze dus hij heeft een jas met roze stippen en roze (met zilver - want prinsessen) schoenen.
    Ben net bezig met behang uitzoeken voor de jongenskamer en neig naar roze/rode bloemenbehang. Maar misschien is dat wel té zoetig...
    Dat broekje is trouwens super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ja, en nog bedankt voor de eervolle vermelding! Ik ben vereerd :-)

    En nu we het er toch over hebben: heb je je gebaren-huiswerk trouwens al ingeleverd? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. tof allemaal zeg! Nu weet k waar k moet zoeken naar een tof hemdje-bloesje-t-shirtje dat niet in t-shirtstof gemaakt is jeuj! Maar je hebt wel gelijk: de Knippie: dienen uitleg is echt niet altijd simpel, terwijl, eens je t snapt ik soms denk, maar alez, da's echt poepsimpel! Waarom leggen ze dat zo ingewikkeld uit!
    alez, da's dan voor binnenkort: samen zwoegen over nen veel te moeilijken uitleg voor iets simpel! ;-) (ik ben gelijk een beetje moe, mijnen uitleg trekt ook op niet veel meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mor kijkt ne keer hier. Wat een schattig ventje.
    Roze/blauw...je doet er mee wat je wil, maar ik vind hem alvast op om te eten in zijn hemdje. Hij zal 't precies wel niet te lang kunnen aandoen. Spijtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Caroline: Ik ben 30 en bij ons was dat ook zo en mijn geboortekaartje is blauw en dat van de broers roze.

    @Celestine: joehoe!

    @Bombilla en Polkadotjes: De enige die durven antwoorden, haha! Maar hij is echt wel zoooo dik! Maar oh zo koddig dat dat is. Als ik iets maak en 't niet af heb in een week dan kan hij er dus inderdaad niet te lang meer in! Chance dat 't metekind er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Suzette: Amai en daar heeft de papa geen problemen mee? Hier moet ik dat allemaal met mate aanbrengen. Zien wat het kind leuk vindt, das 't belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. "van roze dragen word je een echte vent" is het motto van mijn lief die een moeder had met een voorliefde voor de kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen