11 maart 2010

Oud en nieuw verenigd



De PIF-kadookes op de post gedaan en de Grashopper bezocht. Zo zag mijn middagpauze er vandaag uit. De zalige speelgoedwinkel en een genereuze bon van mijn collegaakes maakten mijnen dag goed. Ik ging er met 't voornemen naartoe om ne keer niet over alles te denken 'dat kan ik zelf wel maken', dan niets te kopen, dat allemaal op de te-maken-lijst zetten en uiteindelijk wegens tijdsgebrek en uit een soort van koppigheid nooit met dat tof spul te kunnen leven. En niet dat ik echt denk dat ik alles kan maken zunne, dat zou arrogant zijn, neenee, ik ben soms gewoon wat zuinig met mijne portemonnee. Maar soit vandaag heb ik mij (dankzij den bon, 't moet gezegd zijn natuurlijk) eens goed laten gaan. De jongens kregen hip en educatief gerief en ik gaf mezelf deze blikken doos cadeau. Schoon é...



't Is mijn eerste nieuwe doos, want ik koop ze normaal gezien alleen maar goed doorleefd, in de kringloopwinkel of op de rommelmarkt, wanneer ze mij aanstaren en ik een beke warm vanbinnen word. Wie zouden de vorige eigenaars geweest zijn? Wat hebben ze erin bewaard? Zou ik de doos voor gebruik eerst ne keer met dettol uitwassen? Ik vraag me dat toch af. Bij die nieuwe kan ik dat nu niet doen, maar wie weet zit over 50 jaar of zo één van uw kleinkinderkes met diezelfde vragen over mijn oh zo schoon en proper nieuw blikken dozeke.

En oh ja, kunt ge zien dat mijn tafel geen tafelkleedje meer heeft? Ik zoek toille cirée van 't merk Billy (groen met blauwe bollekes), maar vind dat dus nergens. Weet iemand waar ze dat verkopen?

4 opmerkingen:

  1. Je spiksplinternieuwe blikken doos is keimooi! Ik zou er ook moeilijk aan kunnen weerstaan...
    De "oudjes" moeten natuurlijk niet onderdoen! :-)
    Ik ken het gevoel dat je beschrijft maar al te goed, ik fantaseer soms ook eens over de herkomst en het verleden er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toile cirée gevonden van het merk Lola. Zijn ook bolletjes bij maar waarschijnlijk niet de juiste. http://www.decopartners.com/index.php?id=131
    Gekocht bij: http://www.francobelge.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij ons in tienen in de coluryt verkopen ze toile ciree; OF het van billie is weet ik neit, maar wel heel veel van het merk lola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dozen van kers op de kaart zijn geweldig!
    Ik heb er al zo menig cadeau gedaan, met een klein eigen creatief knutseltje erin, ik vind ze super.

    Je andere collectie is ook niet mis. Ik heb ook een aantal stokoude en retro-nieuwe blikken dozen.

    BeantwoordenVerwijderen