4 februari 2010

Wat zalig had moeten zijn...

... mondde deze middag uit in één dikke grote brok frustratie.



Sinds een paar dagen doet Thor één van zijn dutjes tegelijk met dat ene van Nils. Hoe graag ge uw kinders ook ziet, geef toe, ge zijt toch altijd content als ze efkes slapen hé. Dit über zalige moment wou ik vandaag besteden aan 't afwerken van de blauwe Pixie muts en wat zie ik plots? Een gat, een dik, twee steken groot gat... Sliepen mijn gasten niet, ik zou eens goed getierd hebben. Hoe dat gat erin geslopen is, 'k zou 't niet weten. Enfin, ik ben maar begonnen met de herstelling. En geloof me, een paar genaaide steken lostornen is niets vergeleken met de 7 (!) toeren die ik moet losmaken. Ggggrrrrr....

6 opmerkingen:

  1. Superherkenbaar! Vlotjes aant breien en dan plots een fout of zoals hier, een gat, en natuurlijk zie je dat pas enkele priemen later! En niet weten hoe je dat gedaan hebt hé! Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet de enige ben die dat af en toe eens voorheeft. :) Het lot van breisters zeker?

    (voor de rest vind ik het wel zeer mooi gebreid, en 't ziet er ook fijne wol mee om mee te breien)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet weer waarom ik ooit met breien stopte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pijnlijk dat los doe he !!
    ben nu ook aan het genieten van 2 slapende kindjes .
    tijd voor de mama's is heel belangrijk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ho wacht, als je je draad niet te hard aangespannen hebt, kan je dat meestal toch nog oplossen met een haaknaald; Heel vorozichtig en met veel geduld de lus weer ophalen en tussen de bovenliggende steken trekken...ik heb het ook soms voor, en met de haaknaald omhooghalen is toch nog steeds minder werk dan uitrafelen en opneiwu breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Severien: merci voor 't bemoedigend complimentje hoor

    @Tante Hilde: dedju nu heb ik dat allemaal al uitgerafeld en opnieuw gebreid en de frustratie is voorbij want de muts is praktisch af - 'k hou 't wel in 't achterhoofd voor een volgende blunderbeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volhouden...want 't is een prachtige muts. Ik wou dat ik ook de courage had om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen