1 februari 2010

Stof hebt ge nooit genoeg



Hebt ge dat soms ook? Ge wilt iets maken maar 't stofke dat ge daarbij in uw hoofd hebt, hebt ge, dedju, nu net niet liggen. Dat overkomt mij veel, heel veel. Vandaar het credo 'stof hebt ge nooit genoeg'. Zo zie ik dat, maar de MDH is daarmee niet akkoord. Ik zie dat als een investering, hij niet. Ik vind dat allemaal niet zo duur, hij wel. Nu mijn verjaardag voorbij is en ik zowel van hem als van de schoonouders cadeaubonnen voor stof kreeg en er weer een kastenvak extra met stof gevuld werd, moest de stoffendiscussie nog wel ne keer de revue passeren. Resultaat: als ik nog eens iets wil maken, moet ik dat doen met stof uit de kast tot er ne keer een vak minder volgestouwd zit...

Mijn belofte heb ik al gehouden met een tas voor de dochter van Nils' onthaalmoeder. De cadeaubon van de schoonouders was er één voor de Vermiljoenshop (ik heb toch wel 4 uur na afgifte gewacht voor ik die volledig opgesoupeerd heb...) waar ik het duimelientjestofke heb gekocht. De blauwe stof is van Ikea. Ik knutselde wat met 't dessin tot ik vond dat de naam van 't meiske er in te zien was. Ziet u het?

16 opmerkingen:

  1. Waw, wat een stofjes, ik kom eens bij jou shoppen :-)!
    Leuke tas ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik ken dat probleem wel, als is mijn verzameling lang niet zo groot als die van u! ik herken ook vele stofjes (ikea, stoffenspektakel). Als ik iets nieuw wil maken zou ik ook eerst eens in men collecie moeten kijken, ik wil ook altijd nieuw stof kopen... maja, ge hebt er nooit genoeg van hé, soms is het beter als ge iets mooi ziet het meteen te kopen, anders spijt achteraf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dit is zooo herkenbaar.
    Ik heb al eens gezegd dat we dan in tijden van nood tenminste genoeg stof hebben, maar daar trapte manlief niet in...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, je hebt nog meer dan ik! Ik neem me ook altijd voor eerst een stofje uit de voorraad te gebruiken, maarja.... :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. is het een thebe/fhebe/phebe?

    echt heel duidelijk is het niet, maar zowiezoo een hele leuke tas (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja amai, wat een hoop stof!
    Ik dacht dat ik erg was, maar ik ben er niets mee, in vergelijking :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai je bent een stoffenwinkel op uw eigen, en zo netjes zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hei, ik had een mailke gedaan naar mamasha@live.be, is dat je emailadres? mijn adres is Tine Adriaens
    Stevoortse kiezel 69
    3511 Hasselt
    België

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je hebt daar een hele winkel, ik heb ook wel wat voorraad maar daar kan ik niet aan tippen! Ach als we er maar plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil dat ook! Wauw!
    En dan nog allemaal zo schoon geordend in een rek. Bij mij zit het beetje dat ik heb gewoon in een curverbox.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je voor het volgen van mijn blog...

    Wat een stof, maar toch klopt het!
    Stof hebt ge nooit genoeg, ik wou dat ik ruimte, tijd + geld genoeg had om zo véél stof te kopen zoals ik maar wilde!

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dankuwel he! dankzij uw foto van al uw nette stofjes, heb ik vandaar heel mijn stoffenbazaar eens opgeruimd en alles (bijna) even proper opgevouwen en weer neergelegd! 'k zal ook eens een foto maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Suzette, 't is Phebe ja!

    Allez seg, nu dacht ik dus echt dat ik maar een povere collectie had, maar afgaande op jullie reacties heeft de MDH gelijk. (En content dat ie gisteravond was toen ie de reacties las ;-)

    @Tante Hilde: toon maar uw foto's hé

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En hier nog al zo'n schone kast vol met ordelijk gerangschikte stofkes... *kwijl* Ik wil ook!

    BeantwoordenVerwijderen