12 januari 2010

Voor Kamiel en de Pooh-fan



Een volledig mannelijk zaalvoetbalploegske, dat hebben we met die ene bende maten intussen wel voor mekaar gekregen. In mijn entourage worden er blijkbaar geen meiskes geboren. Allemaal kleine ventjes tot nu toe. Ligt dat aan 't eten of zo? De sterrenstanden? Den tijd van 't jaar? Er worden toch nog wel meiskes geboren hé?

Kamielke is dus een ventje, een borstgevoed ventje met een Pooh-fan als moeder vandaar nog eens de borstschort en vandaar het Pooh-silhouet. Ziet u hem erin? De MDH* moest nogal lang kijken...

Voor de schort wou ik iets maken waar je ze in kon steken en dat ding moest ge dan makkelijk in je sjakosj kwijt kunnen. Dit oprolsysteem is het geworden, moest ik 't opnieuw doen, er zouden wat dingen aan veranderen, maar 'nwois content bestoa wok' (dixit mijn West-Vlaamse ma) dus we leggen ons momenteel neer bij deze versie en hopen dat de Pooh-fan dat ook doet. Het is eigenlijk een stuk vilt genaaid aan een stuk bloemekesstof met daartussen vliesofix (dan gaan de gekartelde randjes normaal gezien niet te rap uitrafelen). Ook gebruikt: elastiek om compressen en kotsdoekskes (hier ééntje met mijn eerste borduurkunsten) onder te steken, een knoopke in fimo en een veterke om rond het knoopke te draaien bij wijze van sluitsysteem.

*MDH: Man des huizes - vindt bloggen een pure schending van de privacy - beschouwt blogs lezen als serieus voyeurisme - wenst volledig anoniem te blijven.

5 opmerkingen:

  1. PS: uw MDH is blijkbaar geen zeldzaam exemplaar...
    PSé: mijn ma spreekt ook zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat tochmet die mannen?!
    Same here!
    Groetjes Cindy
    www.uttemetut.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijne MDH denkt er net hetzelfde over, maar mijn ma spreekt zo niet. Ik heb zelfs al eens hardop gelezen, maar ik begrijp er nog steeds niks van ;-)
    Ik zag direct de Winnie, met het bijtje/vlindertje op zijne neus. Weeral prachtig gemaakt! Ik vind dat blauw zo'n mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :o) Wij zagen de Pooh alleszins meteen en 't heeft heerlijk dienst gedaan! Lang leve de borstschort!

    BeantwoordenVerwijderen