7 januari 2010

Sjakosjkes

Er zijn van die dagen waarbij mijn naaimachien staat te verstoffen, maar er zijn dan ook van die dagen waarop ik twee sjakosjen in een (voor mij toch) recordtijd maak.



Eerst werd er eentje net geen 30 en zij kreeg deze tas. Zo gemaakt, met simpele effen binnenstof en ribfluweel met bloemekes die ik in de Zijderoute vond voor maar 5 euro de meter. Oh ribfluweel, wat zie ik da graag. De knoop maakte ik ook (zo) zelf, ah vaneigens datte.



En toen werd er eentje net wel 30... De eerste van ons bendeke vriendinnen, vriendinnen die ik al 18 jaar heb, van die echt echt goeie waar ge alles mee deelt en dus ook 't jaar waarin we 30 worden. Eentje effende het pad voor de rest en ze kreeg deze tas. Een tas die ik na een half uurke rondneuzen bij Eloleo in mijn hoofd had zitten. Allemaal stofkes van Ikea en zelfgemaakte knoopkes. Ne keer niet in fimo, maar knoopkes overtrokken met de binnenstof.

En nu denkt ge misschien 'waar blijft die Ambleteusesjakosj?'. Ewel, kent ge dat, van die mensen die altijd dingen maken voor hun ganse entourage, maar bijna nooit voor hun eigen? Zo ben ik er dus ook eentje. Ik dacht eerst dat de sjakosj zou winnen in de eindejaarspoll, maar op de valreep kregen de winterbroekskes de meeste stemmen. Soit, die winterbroekskes en de Ambleteusesjakosj, ze komen er allebei aan en we gaan daar van dat heel schoon ribfluweel voor gebruiken.

4 opmerkingen:

  1. Heel schoon, schone stof ook!
    Nu de buttercup proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja dat ken ik wel, dat probleem heb ik zelf ook :)
    Maarja, als al die anderen er maar blij mee zijn he..
    Leuke tassen! En nu dan eindelijk eentje voor jezelf gaan maken! (onee, eerst broekjes..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merciekes dames, en idd nu één voor mezelf hé! En Ilse, die Buttercup is in de maak, maar weer voor een ander natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave tas! Ik wou dat ik zo handig was met stoffen. Alleen een knoop aannaaien kost me al heel veel moeite (en dan valt hij er alsnog van af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen