15 januari 2010

Een ander soort schort



Een paar jaar geleden trok ik op mijn eentje naar Ecuador, voor een maandje. Net voor we aan kinderkes begonnen en zonder een wederhelft of zo omdat ik er taalles wou volgen en de MDH helemaal niet. Wat heeft hij daar spijt van gekregen, want man man, wat een reis, wat een land. Ik hield er heel veel schone herinneringen aan over, ik zou er eindeloos over kunnen uitwijden, maar wat ik eigenlijk wou vertellen: ik kreeg er onverwachts een fantastische vriendin bij. We kenden elkaar niet, zaten wel op 't zelfde vliegtuig en bleken beiden wat minder stoer dan we gedacht hadden toen we met bibberende beentjes 't zelfde louche camionetteke in moesten kruipen. We brachten uiteindelijk onze tijd in Quito door bij 't zelfde gastgezin. Zij is van Nijmegen en één of twee keer per jaar vind je mij daar, haar vind je dan een paar maand later in Gent. Seffens komt ze aan en ik maakte haar een schort, de 'apron' waar ze in de Angelsaksische landen precies compleet zot van staan. Inspiratie komt uit Bend the rules Sewing van Amy Karol.

1 opmerking:

  1. Oh leuk dat jullie nog zoveel contact hebben. Het smeedt toch een speciale band hè, zo samen voor de leeuwen gegooid worden. Ik heb ook zo'n vriendin na mijn lesgeven in Wallonië. Leuk schortje ook! :-)

    Eens benieuwd of ik net zo'n fantastische ervaring als jou ga hebben als ik volgend jaar in Rusland zit. Oh wat zullen mijn knietjes ook bibberen.

    BeantwoordenVerwijderen