25 januari 2010

Being Mamasha



't Is niet altijd even tof om mezelf te zijn, zeker niet wanneer ik nog maar eens verval in mijn ambetante gewoonte om toch zeker minstens 1 megafout te steken in wat ik dan ook maak. Perfectionistisch hoor ik u nu denken, soms ja, maar de fouten die ik maak zijn niet altijd van die kleine detailkes. De aandachtige kijker zal ze al wel gezien hebben. Een paar voorbeeldjes... Zowel bij de eerste borstschort als bij het traktaat voor Nils' verjaardag naaide ik de stof ondersteboven vast: de borstschort zat met verwelkte bloemen en het traktaatkonijn met dronken hanen. Bij de drakentrui bleek Nils' hoofd er niet door te kunnen en moest die vervolgens worden opengeknipt wat leidde tot echt wreed veel extra werk. Bij de recente borstschorthouder zaten mijn elastieken te hoog en geloof me ik kan echt blijven doorgaan, maar ik hou graag nog een beetje zelfwaarde over.

Wat was er deze keer gebeurd? Afgaande op de foto's lijkt er misschien niet echt iets mis te zijn, maar toen ik dit pakketje afgaf aan de vriendin die me gevraagd had iets te maken voor haar collega Karol (ziet/voelt ge 't al aankomen?) bleek Karol eigenlijk Carol te zijn. Niet denken dat ik dat niet had kunnen weten, neeneen, het werd me klaar en duidelijk gemaild...

Eind van het verhaal: het pakket werd weer mee naar huis genomen, de fout werd hersteld en nu zit ik hier met een 12-tal Karollabels en een Karolstempel. Zelf heb ik geen Karollen in mijn entourage, u misschien wel? Moest dat zo zijn en kunt ge die persoon blij maken met de resterende bewijzen van dit verhaal dan stuur ik u die graag op.

8 opmerkingen:

  1. Ojééé.....nou volgens mij valt het wel mee ;)
    Als je het voorste streepje van de K weghaalt, ben je klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh!!! getverderrie nou MAAR ik ben super blij met de merci chocolade en je eerste giveaway... DANK!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo frustrerend, ik leef met je mee!
    ik zou ik niet zijn, als er ook niet 1 fout per keer insluipt, en meestal laat ik ze erin anders ben ik ik niet meer...wat bij carollen en karollen natuurlijk niet mogelijk is want carol is karol niet en omgekeerd ook niet...ocharme...xje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sorry sorry maar ik kan het niet laten toch eventjes te glimlachen. 't is niet 'uitlachen' hoor maar eerder 'lachen om'. zo herkenbaar....
    geloof het of niet maar ik heb hier net een rok gemaakt. de ene kant dicht genaaid, bijna gedaan (!!) met kant twee toen ik onderaan vaststelde dat de voorkant zomaar eventjes 5 cm korter is! aan ene kant dus! jawel! ik weet niet wat ik moet doen. er een stuk aanzetten of gewoon 5 cm korter maken. dan wordt het écht wel een zomerrok.
    soit... wat ik wou zeggen: wij kennen geen karol...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik loop ook tegen van die dingen aan!
    ik maakte een zak voor Wolinn maar zette er wollin op en 2 keer dezelfde fout maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez blij dat ik niet de enige ben...

    @Patricia: ik maakte al een nieuwe
    stempel en verving alles al maar nu je 't zegt die K kon eigenlijk makkelijk een C worden... dedju!

    @Missvanham: blij dat je 't ontvangen hebt!

    @Bombilla: jaja lach maar! ;-) Van die rok ook 5 cm van de andere kant afknippen en onderaan met een ander stuk stof werken? Hip toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan is zo'n stempel nog wel overkomelijk. Kwam gisteren op een website terecht met mensen die tatoeages met spelfouten hadden...da's pas echt balen! ;-)

    (oh ja, en hier lig nog een half-klaar pakketje te wachten tot ik het afmaak en naar je opstuur...dus dat komt er ooit echt nog aan hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) :-)
    Hééél herkenbaar (en blij dat ik niet de enige kluns ben..)

    BeantwoordenVerwijderen