21 oktober 2009

Nootjes vogels é mama



Nils zegt zinnetjes van drie woorden en we zullen het geweten hebben. Fantastisch ja, maar soms vraag ik me af of hij ooit nog wel een keer zal zwijgen. Alles wordt nagezegd en wordt nadien constant herhaald. Vanmorgen hoorde ik zeker 20 keer 'nootjes vogels é mama'. Of hij nu zo enthousiast was om het knutselen of om 't feit dat er af en toe ook wel eens een nootje voor hem te rapen viel, dat was niet zo duidelijk.

Dus... deze morgen samen pindanoten op een koord gestoken en met deze goede (en echt leuke!) daad van vandaag de vogeltjes van wat voer voorzien. Een zak ongeroosterde pindanoten, wat koord, een stompe tapisserienaald en eventueel iets om het wat me te versieren (wij knoopten er onderaan een belletje aan vast), meer heb je niet nodig. Nils gaf de nootjes aan, mama doorprikte ze met de naald en de zoon schoof ze daarna telkens naar beneden. In de hof zochten we dan nog een plekske waar de vogels zonder kans op een kattenaanval ons nootjes kunnen opeten en nu maar hopen dat die vogels afkomen!

3 opmerkingen:

  1. Mijn jongste kleinzoon van net 3 doet hetzelfde ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook zo'n taterwater in huis. Hij is ondertussen al bijna zeven. En ja dus... het blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een mooie gezichtje!
    Heel veel herfst plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen