22 oktober 2009

De populaire draak



Ik zag hem bij Madame Zsazsa en moest hem ook hebben! Schaamteloos afgezien dus, maar niet minder content ermee, want hij is oh zo koddig met zijn nieuwe trui. Ik gebruikte een gewoon truitjespatroon uit de Ottobre en bricoleerde daarop verder tot die drakenrug erin zat en het geheel er wat deftig uitzag. Het was eigenlijk niet de bedoeling om met een rits te werken, maar het grote hoofd van de zoon kon langs geen kanten door dat gat... Uiteindelijk dan maar alles opengeknipt, een rits erin gestoken en afgewerkt met biaislint dat ik maakte van dezelfde stof als die waarmee de kap gevoerd is.

7 opmerkingen:

  1. Megacool! En zo netjes afgewerkt. Hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is populair, maar daarom niet minder leuk! Jouw versie vind ik erg mooi. En inderdaad, zoals polkadotjes al zegt, zeer netjes afgewerkt. Knap!
    Spijtig dat Grote Pruts hiervoor al te groot is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stoere trui zeg! En knap opgelost zo met die rits, ik zou daar niet aan hebben durven beginnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je die drakenkam dan uit twee stukken stof gemaakt en binnenin gestikt? (buien gestikt en binnenstebuiten gedraaid .. ge weet wel)

    Of is 't gewoon een enkelvoudig stuk fleece dat geknipt en eringezet is?

    Tof, ik ga me er misschien ook eens aan wagen

    MAW zitten er stiksels in de drakenkam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij is prachtig..dat kan ik echt niet na doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merciekes allemaal voor de lieve complimentjes!

    Annelyse, de kam bestaat uit twee stukken fleece, de averechtse kanten opeen leggen, opeen stikken, dan de het onderste deel, dat onderaan de trui hangt, dichtstikken en daarna de kam binnenstebuiten draaien.
    Die kam leg je daarna tussen je twee rugdelen (averechtse kanten opeen) en stik je dus zo in die naad vast.
    Je ziet dus geen stiksels in de kam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I can't read anything in this post or the comments, but I love this sweatshirt! Beautifully done!

    BeantwoordenVerwijderen