4 oktober 2009

Creatief met peuters



Bijna 20 maanden is hij dus hoog tijd voor het stimuleren van de creatieveling in hem. Makkelijk te beslissen, maar wat moeilijker uit te voeren... De beslissing kwam er vooral omdat ik het briljante idee had dat nieuwe, toffe dingen hem zouden kunnen afleiden van 't feit dat hij eigenlijk niet meer zoveel aandacht als voordien krijgt nu het babymonster erbij gekomen is. Ik stond er natuurlijk niet echt bij stil dat knutselen met een peuter nog een serieuze begeleiding vraagt en ik dus nog meer dan anders het woord 'helpen' zou horen vergezeld van die schone, niet te negeren bambi-ogen.

We probeerden al het kleuren, de plasticine en de foamstickers. Op de lijst staan nog: scheuren (naar 't schijnt voor hen heel leuk en volgens mij met een minder intense begeleiding!), vingerverven (zware begeleiding voor nodig lijkt mij...) en stempelen.

Hebben jullie nog tips?

2 opmerkingen:

  1. Kleien/brooddeeg, knippen, plakken met lijm, slinger maken van herfstblaadjes...en die dus eerst buiten gaan zoeken.
    Knutsel ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk maar even op mijn pinterest-pagina:
    http://pinterest.com/mirte2/crafts-and-activities-for-kids/

    Succes en vooral veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen