23 juni 2009

Borstvoedingshulpje












Eén van de dingen waar ik naar uitzie is 't geven van borstvoeding. Bij Nils ging dat niet altijd even vlot ('t was een ongelooflijke luiaard!) en als ik dan op verplaatsing efkes die borsten boven moest halen ging dat soms nog wat moeilijker. Superpreuts? Neen, maar een beetje privacy en comfort kan ik op zo'n momenten wel appreciëren. Ik maakte dit borstvoedingshulpje dat volgens mij mijn goesting in vaak op stap gaan met zo'n mini en het voeden in 't openbaar makkelijker te combineren zal maken.

In de bovenkant zit een 'baleine' verwerkt waardoor die bovenkant open blijft staan bij 't voeden, de baby voldoende lucht krijgt en de mama voldoende inkijk heeft. De band rond de hals bestaat uit twee delen die verbonden worden met ringen. 't Voordeel daarvan is dat een mini, die van plan is moeders boezem efkes te exposeren, aan de stof mag trekken, de band lost niet, maar wordt enkel nog harder aangespannen. Ik naaide er dan nog een zakje op waar ik waarschijnlijk zo'n kotsdoekje in zal steken.

5 opmerkingen:

  1. dus als ik het goed begrijp is de baby onder het schortje verstopt?

    Leuk!

    nu natuurlijk een foto inwerking :*)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad Susan, baby en moeders lijf zijn zo verstopt. Over een 2-tal maanden een foto van de baby in actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mama sha, kon je dat niet zo'n jaar of 5 eerder bedenken ?! ik heb vaak zo zitten sukkelen maar met een doekje lukte het ook wel, hoewel dit ding er eens zo leuk en handig uitziet. Groetjes,
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Leen, inderdaad! Ik wou ook dat ik 't al iets vroeger had kunnen gebruiken. Maar nu, gedaan met de vrees voor genante incidenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed idee! heb je hier een handleiding van?

    BeantwoordenVerwijderen