2 december 2008

Koek en taart

"Ik zou op mijn werk nog moeten trakteren, maakt ge wat?"















En wat doet een goei en slim vrouwke dan? Ze gaat in op dat verzoek en maakt dingen die heel makkelijk en snel klaar zijn.

1.kokoskoekjes
De oven voorverwarmen op 180°C. 100 gram boter met 100 gram suiker mengen. Eén eitje erbij, dan 100 gram bloem erbij, een mespuntje zout en 100 gram kokosschilfers. Telkens goed mengen en dit deeg in kleine hoopjes op een koud, met bakpapier bekleed, bakblik leggen. Ongeveer 10 minuten in de oven, maar hou het in de gaten want ze worden snel te bruin.

2.koekjes met chocolade en frambozen
Gemaakt à la Madame Zsazsa. Wel cranberries door frambozen vervangen wegens geen cranberries in huis.

3.confituurtaart
Eén vel bladerdeeg in een rond bakvorm leggen. Daar 200 gram confituur over uitsmeren. Een ander vel bladerdeeg in reepjes van 1 cm snijden en telkens wisselend van richting over elkaar heen leggen. 10 à 15 minuten in een op 200°C voorverwarmde oven. Wanneer de taart klaar is, smeer je nog een klein beetje licht verwarmde confituur over de reepjes.

4.brownies
Volgens de Flair zijn dit de beste brownies. Na 't proeven beslist dat ik er toch al betere ('smeuigere') heb gegeten, maar ik ben vergeten welk recept ik toen had gebruikt. Iemand een idee?

Tussen 't bakken door ons klein ventje met de ontstoken oortjes gesoigneerd. En intussen de miljoenste foto van hem gemaakt en zie ne keer wat hij draagt, 'mijn' lievelingsbroek.

1 opmerking:

  1. Jammer dat ik die koekjes-traktaties moet missen, nu je ventje weg is van 't (vorig) werk. Vandaag dan maar zelf één van je receptjes uitgeprobeerd. Mmm... super-lekker!!
    Doe zo verder met je blog; ik vind de spulletjes die je maakt alvast heel inspirerend!
    Pris

    BeantwoordenVerwijderen