22 september 2008

Boeken en lijstjes (het vervolg)

Hoe komt het toch dat er zoveel leuke boeken over naaien en consorten in 't Engels verschijnen en de Nederlandstalige boeken op dat gebied ver achterop hinken? Jammer, maar intussen vond ik een perfect alternatief voor Amazon: de English Book Store in de Wolvengracht in Brussel. Je kunt er alles bestellen! Ik begon alvast met de volgende.

1. The Gentle Art of Domesticity van Jane Brocket
2. The Creative Family van Amanda Blake Soule
3. Bend-The-Rules Sewing Amy Karol




















En wat vond ik nog in de Wolvengracht? Een tijdje geleden had ik het al over de
lijstjesfreak in mij. Wat was die blij toen ik dit zag liggen!

4 opmerkingen:

  1. Wij bollen inderdaad echt achter in de creatieve wereld. Boeken in het nederlands zijn ofwel helemaal passé of gewoon slecht, nergens is er een kwalitatief creatief blad te bespeuren hetzij geïmporteerde en eerlijk gezegd, ook de creative winkels bollen achter in hun assortiment. Als ik zie wat ik op het www en beurzen met buitenlandse stands allemaal kan vinden, ... Wie staat er voor? Naar mijn mening Japan, Amerika en Frankrijk. Dat is toch wat stoffen, boeken, magazines en allerlei 'leuke' benodigdheden betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Holland zijn ook veel toffe spullen te vinden. In die grote, internationale krantenwinkels zoals die in de Zonnestraat in Gent vindt ge al wat meer buitenlandse magazines (wel niet goedkoop, amai). Efkes passeren en rondneuzen, een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'vind je'
    Mijn excuses, met mijn tussentaaltje zwiep ik er nogal rap een dt-fout tussen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mamasha, leuk om mijn blog bij je muzen terug te vinden! Zag een poosje geleden je reactie op mijn blog voorbijkomen. Had het even te druk met een kind krijgen om te reageren ;-) Alsnog bedankt en leuk ook om jouw blog te lezen. Groetjes ook aan Nils en Otto (den uil)!

    BeantwoordenVerwijderen